
Autozoektocht
Deze recreatieve autozoektocht op basis van het beproefde “bolleke-pijl” concept is gegarandeerd plezier voor elke inzittende. Samen veilig in je eigen bubbel tracht je een rit door het prachtige Haspengouwse landschap af te leggen op basis van een eigenzinnige roadmap.
Onderweg speur je bovendien naar controlepunten die je op verschillende manieren zal moeten ontdekken…
Zin om een zaterdagavond net iets anders te beleven? Dan ben je na registratie van harte welkom op de parking achteraan “OC Halleman”, Dungelstraat 15 te 3440 Halle-Booienhoven.
COVID-19 maatregel: Na inschrijving ontvang je van ons een email met daarin het precieze tijdstip van jouw briefing en vertrek. De eerste wagen kan vertrekken om 20u.00. Laat ons tijdig weten of je liever vroeger of juist later op de avond wil starten.
Hou het veilig, deze zoektocht is geen race maar een ontdekkingstocht op je eigen tempo.
Praktisch:
- Datum: 17 april 2021 vanaf 20.00u (iedere deelnemer ontvangt een eigen tijdsslot)
- Samenkomst: OC Halleman, Dungelstraat 15 te 3440 Halle-Booienhoven (parking achteraan)
- Leden €5/auto (inclusief 2 drankjes en roadmap)
- Niet-leden: €7/auto (inclusief 2 drankjes en roadmap)
- Extra: max. 2 volwassenen per wagen
- Inschrijven: verplicht via onderstaand formulier, vergeet je voorkeur tijdstip niet op te geven
- Beloning: extra PubCorn-punten voor de 3 hoogste scores (niet snelste tijd)
Oefenrit:
Geen idee hoe zo’n “bolleke-pijl” roadmap nu in het echt werkt? Of misschien wil je het gewoon graag ééns uitproberen voor je aan het echte werk begint? Dat kan!
Voor leden: we hebben in je privézone een oefenparcours van zo’n 15km voor je klaargezet. Kan je de juiste weg vinden?
Legende:
Om je alvast vertrouwd te maken met de instructies kan je hieronder de legende bestuderen.

Reglement:
Volledigheidshalve geven we je meteen ook het reglement ter inzage, zo weet je precies hoe deze autozoektocht is opgebouwd.
- Iedere deelnemer dient aanwezig te zijn uiterlijk op het aangegeven uur zoals vermeldt in de email op de afgesproken locatie
- Iedere deelnemer rijdt op eigen verantwoordelijkheid
- De roadmap wordt pas overhandigd bij het vertrek
- De gemiddelde rijsnelheid bedraagt 30km/h
- Deze autozoektocht wordt enkel afgelegd via het “bolleke-pijl-principe” (zie legende)
- Het principe van “bolleke-pijl” is dat het bolletje je huidige positie vertegenwoordigt en de pijl de te volgen richting
- De navigatie-instructies (vakjes) zijn genummerd en worden in oplopende volgorde gevolgd te starten met vakje 1
- Een uitroepteken waarschuwt je voor een mogelijk gevaarlijke situatie zoals een scherpe bocht, beschadigd wegdek, watergladheid. Wees voorzichtig en pas je snelheid aan
- Opgepast, straten waar je NIET mag inslaan staan niet vermeldt in de navigatie-instructies. Je dient dus bijgevolg deze straten te negeren. Concreet gaat het om verkeersborden C1 (verboden richting voor elke bestuurder), F45 (doodlopende straat) en C3 (verboden toegang in beide richtingen voor elke bestuurder.) Dit laatste verkeersbord kan gecombineerd zijn met verkeersbord GIV dat een verbod oplegt voor bepaalde weggebruikers waarvan het meest gekende “Uitgezonderd plaatselijk verkeer” is. Voor verkeersbord T250 F99A geldt dezelfde regel als voor verkeersbord C3 + GIV.
- Indien bij een navigatie-instructie expliciet de letters “UPV” (uitgezonderd plaatselijk verkeer) of “WE” (woonerf) staan vervalt de afspraak in regel 9 en zal je de daaropvolgende UPV- of WE-straat wel moeten inslaan
- Indien verkeersborden uit punt verder dan 25m van de straathoek staan vervalt regel 6
- Wanneer de eerste 25m van een onverharde weg verhard is wordt deze aanzien als een normale weg en wordt zodoende aangeduid met een volle lijn in plaats van een stippellijn
- Langsheen het parcours zijn verschillende controlepunten voorzien. De controlepunten kunnen 3 vormen aannemen: door middel van opgehangen taartonderleggers, deze hangen steeds aan de rechterkant van de weg op een hoogte tussen de 1 en 2 meter. Je noteert telkens het woord dat op deze taartonderlegger staat, in de juiste volgorde, op het invulblad dat je samen met de roadmap ontvangt. Een tweede controle bestaat uit een vraagstelling aan bepaalde oriëntatiepunten zoals een gebouw of verkeersbord. Tenslotte zijn er mogelijk zichtbare en verborgen “timechecks” voorzien. Bij zichtbare “timecheck” wordt een controlemarkering op je roadmap aangebracht door een medewerker, in het andere geval wordt je nummerplaat genoteerd bij het voorbijrijden van de controlepost
- Strafpunten: ontbrekend of foutief (ant)woord: 1 strafpunt, te laat aankomen op “timecheck” of eindbestemming: 1 strafpunt per minuut, te vroeg aankomen op “timecheck” of eindbestemming: 2 strafpunten per minuut
- De deelnemer die na telling het minste strafpunten heeft wordt tot winnaar gekroond
- Een schiftingsvraag beslist in geval van ex aequo
- Deze autozoektocht is geen race en is louter recreatief bedoeld. De jury heeft hoe dan ook het laatste woord in geval van betwisting
- Elk PubCorn-lid ontvangt PubCorn-punten op zijn account na deelname
- Er worden extra PubCorn-punten uitgedeeld aan de winnaars: 1ste plaats +5 punten, 2de plaats +3 punten en 3de plaats +1 punt
- Rij voorzichtig en alvast veel plezier

Vragen over deze activiteit? Steeds hier welkom!
Veel plezier en graag tot op 17 april 2021.
Urenschema
Verloop autozoektocht
- 19:30 - 20:00
- Samenkomst en briefing
- 20:00 - 21:00
- Vertrek eerste wagen 20:00